Pierwsze-wrażenie-w-biznesiePierwsze wrażenie w biznesie „ Marka osobista i autoprezentacja”.

Uczestniczyłam ostatnio w szkoleniu pod w/w tytułem, szkolenie było bardzo inspirujące i motywujące. Było to dla mnie przypomnienie i rozszerzenie  informacji, które wcześniej poznałam na studiach „ Marketing bezpośredni i mikroprzedsiębiorczość”.  Pragnę podzielić się niektórymi informacjami na temat  pierwszego wrażenia w biznesie.

W rozmowie z klientem bardzo ważne jest jakie zrobimy na nim pierwsze wrażenie. 

W komunikacji słowa stanowią tylko 7% tego co ktoś zapamięta.  Mowa  ciała, czyli gestykulacja, ubiór będzie decydowała w 55 %, a „parajęzyk” czyli intonacja głosu i emocje to 38%.  Skoro słowa w tak niewielkim procencie decydują o tym co zapamięta nasz rozmówca, dlatego chciałabym się dzisiaj skupić na pozostałych czynnikach.

 Na wizerunek biznesowy wpływają pośrednio:

  •  styl życia
  •  zadbany samochód
  •  sposób spędzania wolnego czasu
  •  umiejętny dobór miejsca spotkania
  •  umiejętne dopasowanie się do rozmówcy ( dostrojenie).

Bezpośrednio wpływają na wizerunek biznesowy:

  •  uśmiech i wypoczęta twarz
  •  ubiór ( w którym dominują max 3 kolory, najlepiej: czarne ,szare, granatowe z białym)
  •  marka samochodu
  •  wiedza – kompetencje
  •  porządek spotkania
  •  postawa ciała
  •  wzrok skierowany do odbiorcy
  •  uścisk dłoni, męski zdecydowany
  •  intonacja głosu
  •  odpowiednia gestykulacja
  •  przygotowanie się do spotkania
  •  oddzielenie życia osobistego od biznesu
  •  aktywne słuchanie
  •  zachęcanie do interakcji
  •  punktualność
  •  entuzjazm

 Wystarczy kilka pierwszych 5 -7 sekund, aby rozmówca już nas ocenił

Od naszego rozmówcy chcemy otrzymać etykietkę:

Ten człowiek biznesu:

  •  podoba mi się
  •  jest spójny
  •  jest wiarygodny
  •  chcę z nim współpracować.

 Jeśli chcesz odnieść sukces w biznesie zapamiętaj:

  1. Ważne jest pierwsze wrażenie.
  2. Ludzie kupują najpierw mnie.
  3. Uczmy się siebie „sprzedawać”.

Jak myślisz czy TY też jesteś tak postrzegany?