Czy Ty się promujeszPromowanie siebie – Czy Ty się promujesz ? Wiadomo – Promowanie się jest na topie. Zostawmy stereotypy o skromności, o tym co wypada i nie wypada. Obecne czasy wymuszają na nas autopromocję. Jeżeli Ty sam nie pokażesz innym w czym jesteś dobry, to skąd mogą się dowiedzieć. Zostań promotorem swojej marki.

Jeżeli firma chce wprowadzić na rynek nowy produkt, to prowadzi akcję promocyjną na szeroką skalę. Można zobaczyć filmiki reklamowe z tym produktem w telewizji,  w kinie przed seansem filmowym, reklamy w gazetach, ulotki reklamowe itp. Akcja reklamowa trwa bardzo długo. Z czasem mogą być krótsze filmiki reklamowe lub akcja promocyjna trwa w pewnych ustalonych cyklach.

Polityk chcący pozyskać głosy wyborców w zbliżających się wyborach parlamentarnych również prowadzi swoistą akcję reklamową. Reklamuje siebie. Wywiady, debaty, spotkania z potencjalnymi wyborcami, akcje charytatywne itp. Kształtuje swój pozytywny wizerunek. Wyborca ma zapamiętać pozytywnie jego nazwisko.

Biznesmen również prowadzi szczególnego rodzaju akcję promocyjną. Ma ona ten cel, aby potencjalni klienci , współpracownicy, wspólnicy dobrze kojarzyli jego nazwisko lub firmę. Buduje swoją markę, która ma ogromną wartość. Dzięki niej jesteśmy zakwalifikowani do grupy ludzi, którym można zaufać, którzy są wiarygodni, zaangażowani w to co robią i odpowiedzialni .

Na konferencji „Osobista marka i Autoprezentacja” wykładowca  podał bardzo ciekawy przykład. Jeżeli osoba mająca dobry wizerunek medialny zrobi coś niestosownego, to jeśli pięć razy zostanie w mediach pokazana pozytywnie, odzyska swój wizerunek.  Jeżeli natomiast osoba mająca zły wizerunek medialny, chce go zmienić w pozytywny, to musi być pokazana w pozytywnych sytuacjach przynajmniej dwadzieścia jeden razy.

Pozytywny wizerunek ma duży wpływ na to, jak jesteśmy postrzegani przez ludzi.

Nasz wizerunek medialny jest bardzo ważny i należy go kształtować cały czas, w każdy możliwy sposób. Można prowadzić  bloga, założyć konta na  portalach społecznościowych typu:  Facebook, Golden Line lub inne i tam się pokazywać w sposób budzący zaufanie, dobry smak czy swoją profesjonalność. Dobrym  sposobem jest udział w różnych szkoleniach i robienie sobie zdjęć z prowadzącymi te szkolenia oraz z innymi liderami, chwalenie się uzyskanymi certyfikatami. Ważną rolę pełnią też czasopisma lokalne lub branżowe, ponieważ są to media niezależne, które docierają do ogromnej rzeszy odbiorców.  Można też prowadzić własne szkolenia webinarowe z wykorzystaniem platformy GVO, na którą zapraszamy zainteresowane osoby. 

Promocja siebie powinna stać się codziennym nawykiem. Należy wykorzystać każdą nadarzającą się okazję, aby budować swój pozytywny wizerunek. Odbiorca ma nas zapamiętać  z dobrej strony i mieć przekonanie, że jesteśmy ekspertami w swojej dziedzinie.

A jak wygląda to w Twoim przypadku? Czy Ty też promujesz siebie i budujesz swoją pozytywną markę ?